Strony produktowe - kiedy warto w nie zainwestować?

Strony produktowe - kiedy warto w nie zainwestować?

Strony produktowe są narzędziem, z którego warto skorzystać w momencie gdy wprowadzamy nowy produkt do oferty lub kiedy chcemy zwiększyć skuteczność innych kampanii marketingowych. Tego typu witryny muszą być odpowiednio zoptymalizowane, aby mogły zapewniać efektywność. Czym dokładnie są strony produktowe i jakie płyną z nich korzyści?

Czy są strony produktowe?
Strony produktowe to rodzaj landing pages, czyli stron docelowych. Można na nie natrafić klikając w banery lub odnośniki o charakterze reklamowym. Strony tego typu znacznie różnią się od typowej strony www czy sklepu internetowego. Nie są tak rozbudowane i nastawione są wyłącznie na jeden cel - namówienie odbiorcy do wykonania wyłącznie jednego, określonego zadania. Nie mogą one zatem zawierać elementów, które rozpraszałyby uwagę odbiorcy. Ich zadaniem jest skoncentrowanie uwagi na wykonaniu określonego działania. W przypadku stron produktowych jest nim najczęściej zakup danego produktu, dlatego muszą one w odpowiedni sposób go zaprezentować i zachęcić potencjalnego klienta do rozpoczęcia produktu zakupowego.

Jakie korzyści wynikają ze stron produktowych?
Strony produktowe potrafią skoncentrować użytkownika na określonym działaniu, które chcemy aby wykonał. Nie zachodzi w tym przypadku zjawisko szumu informacyjnego, ponieważ strona posiada prosty i przemyślany układ, który nie będzie odciągał potencjalnego klienta od akcji, jaką powinien wykonać. Takie strony pozwalają pozyskać wartościowy ruch. Filtrują one użytkowników, dzięki czemu kierują one do oferty wyłącznie tych, który są nią naprawdę zainteresowani. Skutkuje to mniejszym współczynnikiem odrzuceń. Strony produktowe zwiększają skuteczność innych kampanii prowadzonych w Internecie. Są znakomitym rozwiązaniem w sytuacji, kiedy prowadzimy kampanie Google Ads, Facebook Ads czy mailingi. Ponieważ strona produktowa jest osobnym dokumentem na własnej domenie, bardzo efektywnie wspiera także pozycjonowanie.

Jak powinna wyglądać strona produktowa?
Tworzenie stron warto zlecić profesjonalistom, ponieważ taka strona wymaga nie tylko umiejętności z zakresu projektowania, ale również wiedzy marketingowej. Przed rozpoczęciem tworzenia strony produktowej należy określić jej cel, grupę docelową do jakiej kierujemy stronę, a następnie opracować treści i przekaz. Strona produktowa musi koncentrować uwagę użytkownika na konkretnym działaniu, dlatego nie należy umieszczać na niej zbyt wielu elementów, które mogłyby go od tego odciągnąć. Warto również pamiętać o zachowaniu spójnej identyfikacji wizualnej. Dobrze, jeśli strona produktowa będzie nawiązywania designem do strony głównej, a także materiałów stosowanych w działaniach promocyjnych. Dzięki temu wzmocni skojarzenia odbiorców z cała marką.

Opinie (0)

Zobacz firmy

Marketing farmaceutyczny Neovinci

Puławska 14
02-512 Warszawa

Średnia Ocena

5/5
Mesologic Systems Urządzenia do karboksyterapii

Wyszyńskiego 62
05-220 Zielonka

Średnia Ocena

5/5
Italia Style Fotele tapicerowane w salonie

Wrocławska 42
57-200 Ząbkowice Śląskie

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły

Naprawa drukarek - Gdzie, jak?

Naprawa drukarek - Gdzie, jak?

Jak znaleźć dobrą ekipę remontową lub fachowca?

Jak znaleźć dobrą ekipę remontową lub fachowca?

Właściwa wentylacja mieszkania

Właściwa wentylacja mieszkania