Merytoryczny i unikalny content jest jedną z najważniejszych wartości dla strony www, dzięki której może ona odnosić sukcesy w sieci. Powodów dla których warto zadbać o unikalne treści jest co najmniej kilka. Przede wszystkim wpływają one pozytywnie na to, jakie wyniki osiąga dana strona w wyszukiwarce Google. Nie warto zatem iść na skróty i powielać treści z innych serwisów, ponieważ może to zaszkodzić stronie.
Czym jest duplicate content?
Duplicate content to określenie, które stosuje się na treści powielone z innych serwisów. Odkąd Google wdrożyło w 2011 roku algorytm Panda, jest to bardzo istotna kwestia. Na podstawie algorytmu ustalany jest bowiem ranking stron w wynikach wyszukiwania. Serwisy zawierające unikalne, merytoryczne treści są umieszczane na wyższych pozycjach niż te, które prezentują treści powielone lub o słabej jakości.
Przyczyną zduplikowanych treści jest często niewiedza właścicieli stron internetowych. Umieszczają oni ten sam opis firmy na stronie internetowej oraz w serwisach ogłoszeniowych i katalogach, nie wiedząc jak negatywnie odbija się to na wynikach w Google. Czasem taka sytuacja może się również zdarzyć, gdy korzystamy z usług niezaufanych copywriterów, którzy mogą oferować te same treści kilku klientom jednocześnie. Duplicate content można podzielić na dwa rodzaje:
Duplicate content jest szkodliwy nie tylko z punktu widzenia pozycjonowania. Bezprawne korzystanie z treści należących do innych serwisów stanowi naruszenie praw autorskich i może skutkować podjęciem odpowiednich kroków na drodze prawnej
Skąd wziąć unikalne treści na stronę?
Tajemnicą unikalnych treści jest ich samodzielne tworzenie lub zlecenie opracowania profesjonalistom. Należy również pamiętać, że jeden tekst może zostać wykorzystany wyłącznie w jednym miejscu. Przy tworzeniu contentu należy zwrócić uwagę, aby wyróżniał się na tle konkurencji nie tylko poprzez swoją unikalność, ale również wartość.
Najlepsze treści to takie, które są rozbudowane i zgodne z tematem. przy tworzeniu materiałów warto również zwrócić uwagę na ich strukturę. Teksty tworzone na stronę powinny mieć przejrzystą strukturę, dlatego niewskazany jest długi, jednolity blok tekstu. Warto zastosować nagłówki, akapity, śródtytuły i wypunktowania. Pamiętajmy, że odbiorcą tekstu będą nie tylko roboty Google, ale także zwykli użytkownicy, którzy mając przed sobą długi tekst w mało przejrzystej formie niechętnie go przeczytają. Więcej informacji tutaj: https://www.argonium.pl/marketing-internetowy/tresci-na-strony-www
2021-09-07 11:40:26
Adres IP:
*.*.*.97
2020-04-22 13:17:29
Adres IP:
*.*.*.85
2020-04-11 23:09:57
Adres IP:
*.*.*.37
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy
2021-09-15 13:45:33
Adres IP:
*.*.*.119